Toyota hybridrange. Vinter 2018. Foto.

Salgsrekord for Toyota i februar

Aldri før har det vært like mange signerte kjøpskontrakter hos Toyota Norge som i februar 2019.

Over 2800 kjøpskontrakter på en måned gjør at Toyota Norge har hatt sin beste salgsmåned noensinne. Ser man tallet opp mot samme periode året før er det nesten en dobling av antallet inngåtte kontrakter. Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge er naturlig nok svært fornøyd med resultatene. 

- Dette er helt fantastiske tall og viser at Toyotas hybridbiler er særdeles ettertraktede i markedet, selv i en tid der elbilandelen når nye høyder.

RAV4 på topplisten over leverte biler 

De gode salgstallene skyldes i stor grad Toyotas siste lanseringer. Den nye RAV4 Hybrid ble lansert i februar og har allerede mange inngåtte kjøpekontrakter. Den er også på topplisten over leverte biler denne måneden.

- Den femte generasjonen av RAV4 ble lansert i februar, og har slått veldig bra an med sitt nye selvladende hybriddrivverk og betydelige forbedringer i design, kjøreegenskaper, fremkommelighet og sikkerhet, sier Olsen.

Folkefavoritten Corolla kommer tilbake

I tillegg har forhåndssalget av nye Corolla Hybrid bidratt godt på salgstallene til tross for at lanseringen ikke er før i slutten av mars. En av historiens mest folkekjære bilmodeller ser ut til å slå godt an igjen. 

- Toyota startet en grønn revolusjon i industrien da vi lanserte den første hybridbilen for over 20 år siden. Teknologien utvikles kontinuerlig til å bli stadig mer energieffektiv og miljøvennlig. Når Corolla nå kommer tilbake som stasjonsvogn og 5-dørs kombi er det med Toyotas fullhybridteknologi som bidrar til høy andel elektrisk kjøring, sier Olsen.

Hybridteknologi med stort potensiale 

Selv om man kanskje kan få inntrykk av at etterspørselen kun går mot ladbare biler mener Olsen at det for mange kunder er hybridbiler som er det beste valget.

- Begrensningene ved ladbare biler er mange i bruk og kostnadene er fortsatt høye. Hybridteknologien kommer derfor fortsatt til å være vår kjerneteknologi i mange år fremover, og vi ser et enormt potensial i teknologien – både i Norge og internasjonalt.

Kilde: Pressemelding fra Toyota Norge