Bilde av kunde som benytter Volvo On Call appen

Full kontroll over bilen med Volvo Cars App

Hva kan du gjøre med Volvo Cars App?

  • Få mer ut av bilen din

    Ta kontroll over Volvoen din via mobilen

  • Rask statistikk

    Få oversikt over innsamlet informasjon om bilen og kjørevanene dine

  • Batteristatus og rekkevidde

    Bedre lading for smidigere elektrisk kjøring

Bilde av kunde som benytter Volvo On Call appenBilde av kunde som benytter Volvo On Call appen
  • Finne igjen bilen
  • Fjernstarte varmeapparatet 
  • Se om bilen er låst og om dører eller vinduer er åpne
  • Låse / låse opp bilen din
  • Lese av instrumentpanelet 
  • Motta en automatisk kjørejournal med merknader
  • Motta varsler ved nødstilfeller og tyverier
  • Tilkalle Volvo Veihjelp 
Last ned appen fra App Store Google Play
eller Windows Phone Store

Vanlige spørsmål om Volvo Cars-appen

Ingen informasjon vises i mobilappen etter parkobling
Avslutt og start mobilappen på nytt.
Jeg har nylig fått oppdatert bilen min med ny programvare og kan ikke se bilstatus i appen
Hvis bilen har blitt oppdatert med ny programvare, må du starte/kjøre bilen en gang for å aktivere tilkoblingen til mobiltelefonen igjen. 

Den første gangen bilen oppdateres med programvare som støtter mobilappen må du vente 24-36 timer på at synkroniseringen mellom bilen og skyen skal bli fullført.
PIN-koden vises ikke i bilens midtdisplay under parkobling
Trykk på knappen for maksimal defroster, og hold den ikke i 20 til 30 sekunder.
Hva er enhetsbehandling?
Enhetsbehandling betyr at du kan se en liste med telefonene som er parkoblet med bilen. En bruker som er administrator kan også fjerne en parkoblet telefon.
Hva er forskjellen mellom administrator og ikke-administrator i appen?
Bilens eierprofil må parkobles med appen før parkobling kan foretas for en annen profil. Den første brukeren som parkobler sin telefon med bilen mens alle nøklene er i bilen blir administrator. 

En bruker som er administrator i appen kan:
  • Se hvilke mobiltelefoner eller andre enheter som er parkoblet med bilen.
  • Fjerne sin egen og andre parkoblede mobiltelefoner/enheter fra bilen.
En bruker som ikke er administrator i appen kan:
  • Se at personens egen mobiltelefon/enhet er parkoblet med bilen.
  • Fjerne sin egen mobiltelefon/enhet.
Hvordan fjerner jeg en parkoblet mobiltelefon eller annen enhet?
Bruk alltid mobilappen for å fjerne koblingen mellom mobiltelefonen og bilen. Når mobiltelefonen er fjernet, tar det noen minutter før statusen er synkronisert i bilens midtdisplay. Det at en brukerprofil i bilen fjernes betyr ikke at den parkoblede enheten fjernes. 

Fra profilfanen i appen fjerner du parkoblede mobiltelefoner. Mer at iPhone-brukere også må gå til innstillinger på telefonen og koble fra mobiltelefonen derfra i tillegg.
Må bilens eier parkoble appen med bilen først? Eller kan en gjestebruker parkoble først?
Eieren må parkoble først. Alle nøklene må være i bilen når en telefon kobles til eierprofilen eller en annen profil med administratorrettigheter.
Er Bluetooth nødvendig for parkobling?
Ja, Bluetooth er nødvendig for parkobling.
Jeg kan bare bruke fjernfunksjonene i mobilappen når jeg er nær bilen, hvorfor?
Mobilappen, bilen eller begge har mistet forbindelsen med skyen. Hvis dette skjer, fungerer fjernfunksjonene bare innenfor mobiltelefonens Bluetooth-rekkevidde.
Jeg kan ikke se batteristatus eller klimafunksjoner i appen
Kontroller at den aktive brukerprofilen har en tilknyttet Volvo ID. Hvis den ikke har det, logger du deg inn med din Volvo ID i appen.
Jeg er gjestebruker i bilen og ønsker å bruke fjernfunksjonene i appen, men jeg kan ikke parkoble mobiltelefonen min
Kontroller at Bluetooth er slått på på mobiltelefonen din. Hvis det finnes andre mobiltelefoner i nærheten som er parkoblet med bilen, må Bluetooth slås av på disse.
Feilsøking hvis appen slutter å fungere eller ikke viser status
Hvis du får problemer med at appen ikke fungerer eller ikke viser for eksempel batteristatus, kan du førsøke følgende:
  • Start appen på nytt.
  • Kontroller at din Volvo ID vises i brukerprofilen i bilen. Hvis den ikke vises, logger du deg på igjen. Husk at du må bruke samme Volvo ID i bilen og i appen.
  • Kontroller at datadeling er på for Volvo On Call.
  • Kontroller at du ser mobiltelefonen i oversikten over koblede enheter i bilen. 
  • Kontroller at Bluetooth er på i bilen og at den har god internettforbindelse.
  • Forsøk å låse og låse opp bilen med en nøkkel.
  • Hvis du fortsatt har problemer med at appen ikke fungerer eller ikke viser status, forsøker du å trykke på knappen for maksimal defroster og holde den inne i 20 til 30 sekunder.
Kontakt Volvos kundeservice hvis disse tiltakene ikke løser problemet.