Camilla Oulie i dekkhall

Camilla Lein Oulie – Serviceselger BMW Skøyen  

Navn: Camilla Lein Oulie   
Stillingstittel: Serviceselger  
Avdeling: BMW Skøyen  
Ansatt siden: 2021  

Publiseringsdato 29. august 2023.

Grunnen til at jeg valgte Bilia er fordi de er veldig opptatt av kundene sine og ønsker høy kundetilfredshet. Det resonnerte godt med det jeg lærte fra mine dager som kabinpersonell, hvor vi ble lært til å alltid behandle reisende som hyggelige gjester.

Jeg jobbet for et flyselskap fra 1999 og helt frem til 2021, da jeg ble permittert på grunn av pandemien. Da søkte jeg etter jobber som var rettet mot service og kundebehandling, siden jeg har mange års erfaring med det. Det er ikke til å legge skjul på at jeg ikke har mye erfaring innen bil, men jeg var veldig nysgjerrig og ivrig etter å lære noe nytt. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag for deg ut?

Dagene mine er veldig varierte. Det er alt fra administrativt arbeid til sekunderinger for verksted, ta imot kunder, svare på telefoner og mye ansvar for dekkhotell og hjulskift. Stillingen min er delt mellom verksted og delelager, så du finner meg stort sett på et av de stedene. Til tider kan det bli litt hektisk på jobb, men det er som oftest da det er morsomst å være her. Man skal ikke være redd for å kjede seg på Bilia, for det er alltid noe som skal gjøres.   

Hvordan vil du beskrive arbeidsmiljøet hos Bilia Skøyen?

Arbeidsmiljøet her er utmerket! Selv om jeg kommer fra et kvinnedominert yrke, har jeg ingenting negativt å si om det yrket jeg nå er en del av. Det er ikke en dag på jobben uten latter og glede sammen med guttene jeg jobber med, noe som jeg mener er viktigst. Her er det høyt under taket, som gir rom for litt spøk selv på de travleste dagene. Selv under stress og krevende tider, støtter vi hverandre, og alle kollegene mine er virkelig uvurderlige.

Hvordan er det å være kvinne i bilbransjen? 

For meg har dette aldri vært et problem. Jeg føler meg verdsatt og støttet av alle guttene på jobb, og vet at det alltid er noen der hvis jeg trenger det. På ettermarked og salg er vi generelt få kvinner, så vi samles ofte etter jobb for å spise eller gjøre noe sosialt sammen. Dette bidrar til et sterkere bånd mellom oss. Men ingen burde være bekymret for å være kvinne i bilbransjen, særlig ikke hos Bilia. Alle her er utrolig inkluderende og vennlige, uavhengig av hvem du er eller hvor du kommer fra.

Hva er det beste med jobben din?

Det jeg setter mest pris på er variasjonen i arbeidshverdagen. Selv om det kan være hektisk til tider, finner jeg det morsomt og engasjerende. Jobben gir meg stadige utfordringer og muligheten til å lære mye nytt. Som jeg nevnte tidligere, hadde jeg ikke mye kunnskap om biler før jeg begynte hos Bilia, så jeg har opplevd en bratt læringskurve helt fra starten.