DEFA SmartCharger

DEFA SmartCharge

Batteriladere fra DEFA

Visste du at batterikapasiteten kan reduseres med over halvparten når kulda virkelig setter inn? Med en batterilader er du sikret toppladet batteri og startklar motor uansett vær og temperatur.

Hva koster DEFA SmartCharge?

  • SmartCharge 4A1 075,-Veil. pris
  • SmartCharge 8A1 867,-Veil. pris
  • SmartCharge 4A

    I tillegg til å kunne lade små bilbatterier, egner SmartCharge 4A seg veldig godt til lading av mopeder, snøscootere og annet elektrisk utstyr med batterier opp til 110 Ah.

    • Ladeeffekt, maks: 60W
    • Driftstemperatur: -40C / +40C
    • Type batteri: Alle typer bly/syre batterier -AGM og GEL, åpen og lukket
    • Batterikapasitet: 2-110Ah
    • IP grad: IP65 

    Artikkelnr DA701515

  • SmartCharge 8A

    En litt større og kraftigere lader, som egner seg for raskere lading av større batterier i f.eks. bil eller båt. Lader batterier opp til 250 Ah og begynner å lade med en batterispenning så lav som 2V. PowerSupply gir tilgang til kontinuerlig strøm, ved å holde på-knappen nede i 5 sekunder.

    • Ladeeffekt, maks: 132W
    • Driftstemperatur: -30C / +40C
    • Type batteri: Alle typer bly/syre batterier -AGM og GEL, åpen og lukket
    • Batterikapasitet: 20,0-200Ah
    • IP grad: IP65 

    Artikkelnr DA701785

Defa SmartCarge er verdens enkleste batterilader

DEFA SmartCharge er både enkle og trygge i bruk. Alt du trenger å gjøre, er å koble den til strømnettet, sette ladeklemmene på batteriet og trykke inn på-knappen.

SmartCharge leser hva slags batteri og hvilken tilstand batteriet er i, for så å lade det akkurat slik det behøves. Etter bruk legges ledningene tilbake i sporet, ladeklemmene festes på huset og laderen er klar til neste gangs bruk.

Derfor bør du lade batteriet

I tillegg til at det er kjedelig å ikke få start på bilen, når den er tom for strøm, har dagens biler flere og flere elektroniske systemer som kan gi problemer om batteriet blir flatt.

  • Batterikapasiteten kan reduseres

    Viste du at batterikapasiteten kan reduseres med over halvparten når kulda virkelig setter inn, selv på nye batterier? I tillegg kjører vi ofte med sete- og rattvarme, vi bruker vindusviskerne mer, vi bruker varmetrådene i bakruta og kupéviften kjøres for fullt for å avise frontruten. Dersom du gjør dette stadig vekk, og kun kjører korte turer, vil ikke bilen klare å lade opp batteriet igjen innen du er ferdig med å kjøre.

  • Hva skjer dersom bilen går tom for strøm?

    Dersom bilen din blir helt tom for strøm kan det skje mye rart. Moderne biler er avhengige av kontinuerlig strøm for å holde systemene gående. Ved strømbrudd kan det oppstå feilmeldinger i bilen som i verste fall må resettes på verksted.

  • Vedlikeholdslading er redningen

    Det beste er å vedlikeholdslade batteriet. Moderne ladere vet når batteriet nærmer seg fullt, og holder det gående med å vedlikeholdslade, slik at det alltid er klar til å yte maks uten å bli overladet. Dette er spesielt viktig i perioder man ikke bruker bilen, som for eksempel når man drar på ferie.