Kunde hos Bilia-verksted

– Jeg ble ordentlig overrasket da jeg åpnet den SMS-en

Publisert 13. oktober 2025

Som mangeårig Bilia-kunde er det mye som begeistrer Mari Eriksen Thalberg. Men to av de nyeste tilskuddene ga henne virkelige wow-opplevelser.

Spesielt eiere av nyere elbiler har stilt seg spørsmålet: Hva gjør forhandleren egentlig når bilen er inne til service?

Mari Eriksen Thalberg er mangeårig kunde hos Bilia. Hun eier riktignok en plug-in hybrid, men den er så ny at også hun har gjort seg sine tanker om nettopp dette. Da bilen hennes nylig var inne på service, fikk hun som vanlig en SMS om at den var klar til henting.

– Jeg ble ordentlig overrasket da jeg åpnet den SMS-en. Det var jo en full videogjennomgang av hva de hadde sjekket og hvordan bilen så ut under. Helt genialt, forteller hun.

– Og da så jeg jo virkelig at de hadde gjort noe, legger hun til.

Sjekk også den andre positive overraskelsen hennes lenger nede i saken.

Best i bransjen

– Bilia jobber kontinuerlig med læring og forbedring for å gi kundene den beste opplevelsen. Videopresentasjon fra service er et konkret resultat av dette arbeidet, sier Hasan Ücbas, servicemarkedssjef hos Bilia.

En bekreftelse på at dette legges merke til av flere enn Mari, er at Bilia ble kåret til «Beste Bilhus» i Norsk Kundebarometer 2025 – for fjerde år på rad. Bilia er også eneste bilhus i kåringen med fem av fem stjerner.

– Kundene våre setter også pris på at Bilia er en «one-stop-shop». Vårt mål er like enkelt som det er ambisiøst: Vi skal fikse alt du trenger i tilknytning til bilen din!

 

 

Det du kanskje ikke merker

Hasan utdyper hvorfor det er en god idé å la fagfolkene hos Bilia ta en gjennomgang av bilen din.

– Steinsprutskader i frontruta og kantkjøring av felger kan virke som småting du kanskje ikke engang legger merke til, men dette kan også gå utover sikkerheten, poengterer han.

En liten steinsprutskade som ikke repareres kan nemlig utvikle seg til en sprukket frontrute. Da får du plutselig betydelig redusert sikt, og ruta må byttes. Og en kantkjørt felg er irriterende, men sammenstøtet kan også medføre feil i hjulstillingen. 

Feil hjulstilling gir skjevslitasje av dekkene. Slitte dekk er selvsagt en sikkerhetsrisiko.

– I tillegg er det en betydelig kostnad dersom du må bytte dekk som blir ødelagt på denne måten – spesielt i de store dimensjonene mange moderne biler har, sier Hasan.

Den andre wow-opplevelsen

Nettopp en kantkjørt sommerfelg har irritert Mari Eriksen Thalberg – helt siden hun oppdaget skaden. Men i løpet av vinteren har Bilia totalrenovert felgen:

– Jeg ante ikke at noe slikt var mulig! Det er helt sykt, den er jo nesten penere enn da den var ny, utbryter Mari da hun ser resultatet.

Hasan forteller at dette er et nytt tilbud hos Bilia som allerede er blitt svært populært:

– Moderne felger er både store og kostbare. Å kjøpe en ny på grunn av skade er derfor en dårlig idé for lommeboka, men også med tanke på ressursbruk og bærekraft.

Prisen for slike reparasjoner er avhengig av både felgtype og skade. I Maris konkrete tilfelle kostet reparasjonen ca. en tredel av en ny felg.

 

 

Rent og pent og flinke folk

Mari er som nevnt mangeårig kunde hos Bilia. Det har gitt henne god tid til å bli kjent med og sette pris på det lille ekstra hun opplever hos dem.

– God kaffe er aldri feil når jeg venter på at bilen blir ferdig på service. Lounge-området er også en behagelig ventesone. Men et virkelig ess i ermet hos min forhandler er jo muligheten til å låne et kontor mens bilen er på service.

Den personlige oppfølgingen er likevel den viktigste prikken over i-en:

– Jeg synes det er veldig hyggelig hos Bilia. Det er rent og pent – og jeg møter flinke folk, avslutter Mari.

Gode grunner til å bruke Bilia

  • Best i bransjen: Bilias visjon er å være bransjens beste servicebedrift. Bedriften har toppet norsk kundebarometer fire år på rad som «Beste Bilhus».
  • Fem stjerner: For 2025 er Bilia inne på topp ti i kundetilfredshet – samlet for alle norske bedrifter. De er også eneste bilhus med fem av fem stjerner.
  • Personlig oppfølging: Hos Bilia får du en fast kontaktperson å forholde deg til.
  • Ekstra service: Når bilen din er på service, mottar du en videopresentasjon av bilen din når den er klar for henting.
  • Kompetanse: Bilia kan bil. Medarbeiderne er oppdatert på teknologien og de nyeste modellene, men også på reparasjoner og vedlikehold av eldre modeller.
  • Alt på ett sted: Bilia er en «one-stop-shop». Du får hjelp til alt du trenger i tilknytning til din bil hos Bilia. Eksempler: glassreparasjoner, felgreparasjoner, hjulstillingskontroll og dekkhotell.
  • Åtte merker: Bilia forhandler BMW, MINI, Volvo, Toyota, Lexus, Land Rover, Jaguar og Xpeng.

Andre artikler som kan interessere deg

  • Slik kan du finne ut om du har en felgskade

    Har du kjørt på en fortauskant? Eller har slitte felger? Om du kjører bilen og kjenner vibrasjoner, kan det komme av en felgskade. 

  • Derfor bør du ikke vente med å fikse steinsprutskader

    Det er vanskelig å gardere seg helt mot steinsprutskader på bilglasset. I denne artikkelen forteller vi deg hvorfor du ikke bør vente for lenge med å reparere glasset.

  • Personlig service hos Bilia

    Hos Bilia setter vi kundene i førersetet. For å yte best mulig service får du din egne personlige servicetekniker hos de fleste Bilia-verksteder.