BMW serviceavtale

Forhåndsbetalt service til fast pris

BMW serviceavtale er servicepakker hvor service er forhåndsbetalt. 
Avtalen kan tegnes frem til første service skal gjennomføres eller ved kjøp av nybil. Du kan inngå avtalen senere, men tidligere betalte servicer blir ikke refundert.
Fordelene med en forhåndsbetalt serviceavtale er mange. Ikke bare blir servicekostnadene forutsigbare, avtalen er også rimeligere enn summen av tilsvarende enkeltservicer. Du er sikret kun BMW originaldeler og godkjent kvalitetsolje. Service gjennomføres av en autorisert tekniker, som er spesialist på din BMW. Bilens verdi kan opprettholdes, da serviceavtalen følger bilen. Historikken er tatt hånd om og dokumentert av en autorisert BMW servicepartner.
Ønsker du serviceavtale?
Nyt kjøregleden, resten ordner vi
Autoriserte BMW servicepartnere tar seg av nødvendig vedlikehold når bilen måtte trenge det. Uansett hvor i Europa du måtte befinne deg.
  • Autoriserte BMW-verksteder

    Våre merkeverksteder er autoriserte og har den riktige ekspertisen for din BMW.

  • Sertifisert BMW-tekniker

    BMW-sertifiserte teknikere som kan din bil i detalj.

  • Alltid BMW originaldeler

    Vi bruker alltid originaldeler av høyeste kvalitet, når vi tar service på din BMW.

Velg den avtalen som passer deg og din BMW


Velg mellom BMW Service Inclusive og BMW Service Inclusive Plus.
Avtalen kan tegnes med ulik varighet (antall år/kjørelengde).
Spør din BMW servicepartner om råd når du skal velge serviceavtale.
  • BMW Service Inclusive

    • BMW Service Inclusive-avtalen omfatter alle vedlikeholdsarbeider inkludert nødvendige BMW originaldeler og olje
    • Skifte av motorolje inkludert etterfylling
    • Bilkontroll og standardarbeider
    • Service på / bytte av luftfilter, drivstoffilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske.
    • Denne serviceavtalen kan tegnes for en periode på opptil 10 år og en kjørelengde på opptil 200 000 km. BSI serviceavtale gjelder fra første gangs registreringsdato og 0 km.
  • BMW Service Inclusive Plus

    I tillegg til vedlikeholdsarbeid omfatter BMW Service Inclusive Plus-avtalen også slitasjereparasjoner inkludert nødvendige BMW originaldeler. Skifte av motorolje inkludert etterfylling.

    • Bilkontroll og standardarbeider
    • Service på / bytte av luftfilter, drivstoffilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske
    • Bytte av bremsebelegg og bremseskiver foran/bak
    • Bytte av clutch (ved behov)
    • Bytte av viskerblader (i forbindelse med oljeskift)
    • Denne serviceavtalen kan tegnes for en periode på opptil 10 år og en kjørelengde på opptil 200 000 km. BSI serviceavtale gjelder fra første gangs registreringsdato og 0 km
  • BMW Elbil Service Inclusive

    • Bilkontroll og standardarbeider
    • Service på / bytte av mikrofilter og bremsevæske
    • BMW i8 Service Inclusive tilsvarende som BMW Service Inclusive
    • Bytte av batteri i nøkkel
  • BMW Elbil Service Inclusive Plus

    • Bilkontroll og standardarbeider
    • Service på / bytte av mikrofilter og bremsevæske
    • Bytte av bremsebelegg og bremseskiver foran/bak
    • BMW i8 Service Inclusive Plus tilsvarende som BMW Service Inclusive Plus
    • Bytte av batteri i nøkkel
For priser på serviceavtale

Vanlige spørsmål og svar om BMW Service Inclusive

Hva er BMW Service Inclusive?
Med BMW Service Inclusive kan du nyte kjøregleden i din BMW fullt ut. Du trenger ikke tenke på kostnader for vedlikehold, inspeksjon eller slitasje. Når du har betalt en engangssum, får du rett til service-/vedlikeholdsarbeid, slitasjereparasjoner og reparasjoner ut over den lovbestemte garantiperioden.
Hva dekker BMW Service Inclusive?
Nyt kjøregleden fullt ut i din BMW med BMW Service Inclusive. Du trenger ikke tenke på kostnader for vedlikehold, inspeksjon eller slitasje. Når du har betalt en engangssummen, får du rett til service-/vedlikeholdsarbeid, slitasjereparasjoner og reparasjoner ut over den lovbestemte garantiperioden.
Når bør jeg tegne en serviceavtale?
Det er lurt å tegne serviceavtalen ved kjøp av bilen eller frem til første service skal utføres. Da får du størst utbytte av avtalen. Du kan inngå avtalen senere, men tidligere betalte servicer blir ikke refundert.
Når trenger min BMW service?
BMW benytter seg av «tilstandsbasert service», det betyr at du unngår unødige servicebesøk og kun har bilen på service når det faktisk er nødvendig.
Din BMW registrerer automatisk all relevant informasjon, som for eksempel antall start og stopp, utetemperatur og oljetemperatur. Når grenseverdiene nærmer seg, varsler bilen deg, via kombiinstrumentet i bilen, at det snart er tid for service.

For biler produsert fra og med juli 2013 vil bilen automatisk sende melding til selgende forhandler om forestående service. Denne funksjonen kalles BMW Teleservice, og gjør at verkstedet kan planlegge servicen og avtale en passende tid med bileier før tidspunktet for service er overskredet.
Hvor ser jeg servicevarslingene?
Servicevarslingen kan sees i bilens kombiinstrument som et symbol i det tenningen settes på, der står det også gjenstående kjørelengde eller tid før servicen må utføres. Når tid for service nærmer seg blir symbolet for servicevarsling gult. Hvis tidspunktet er nådd eller overskredet endrer fargen på symbolet seg til rød. Disse symbolene har litt forskjellig design i de ulike bilmodellene. Dette kan du se i bilens instruksjonsbok.

Verkstedtjenester

Når du setter igjen din bil hos oss for service kan du stole på at den er i trygge hender. Alle våre verksteder er autoriserte for våre bilmerker, dermed får bilen din akkurat den servicen den trenger.