


Miljøpolicy
Bilia er en komplett leverandør med et bredt spekter av produkter og tjenester innen både bil- og servicebransjen. Vår virksomhet skal være preget av et systematisk og aktivt miljøarbeid med omtanke til virksomheten og ansatte, omverden og relasjonen til kunden.Vi bidrar til bærekraftig utvikling ved å:
- Møte kravene fra myndigheter, ansatte/kolleger og andre interessenter.
- Hjelpe kunden til å ta beslutninger om sin miljøpåvirkning, basert på behov og ønsker samt valg av produkter og tjenester.
- Påvirke våre leverandører til å håndtere miljøspørsmål i samsvar med våre og lovverkets intensjoner.
- Prioriter så langt det er mulig varer, tjenester, arbeidsmetoder og teknologier som har mindre påvirkning på miljøet.
- Spare energiressurser og ha høy grad av resirkulering av avfall.
- Stadig utvikle oss.
- Ved konstant dialog og opplæringstiltak øke kompetansen og bevisstgjøre alle ansatte om miljøarbeid og motivere alle til å utføre sine oppgaver på en miljømessig forsvarlig måte.
- Vise åpenhet, informere om virksomhetens miljøarbeid og være sensitiv for endringer i omverden.
Kvalitetspolicy
Bilia er en komplett leverandør med et bredt spekter av produkter og tjenester innen bil- og servicebransjen. Bilias mål er å gi kunden en bedre opplevelse. Gjennom omtanke og kompetanse ønsker vi å skape en relasjon til kunden slik at kunden kommer tilbake til oss.Dette oppnår vi ved å:
- Møte kravene fra våre myndigheter, ansatte/kolleger og andre interessenter.
- Bekrefte og sette kunden i fokus, ut fra behov og ønsker, samt valg av produkter og tjenester.
- Få våre leverandører til å dele Bilias fokus på omsorg og kundetilfredshet.
- Øke kunnskap og bevissthet om kvalitetsspørsmål blant ansatte.
- Skape forståelse for at alle funksjoner i bedriften er gjensidig avhengige av hverandre.
- Regelmessig måle og evaluere våre prosesser slik at de kommer virksomheten og kunden til gode.
- Oppmuntre til konstruktive tilbakemeldinger, kontinuerlig utvikling og beste praksis.
Vil du vite mer om Bilia?
Les mer om: