YouTube kommer til Volvo

Youtube kommer til Volvo

YouTube-videoavspilling kommer til alle Volvo-modeller som har det Android-baserte infotainmentsystemet med tjenester fra Google integrert i bilen.

Pressemelding 5.1.2022


Lanseringen markerer fortsettelsen på partnerskapet mellom Volvo Cars og Google.

YouTube blir den første videoplattformen som er tilgjengelig for nedlasting til Volvo-biler med Google Play.

Når man legger ut på lengre turer med en elbil, kan det bety at man må legge inn en ladestopp på veien. Med videoavspilling tilgjengelig i bilen, kan Volvo-sjåfører bruke ladepausen på livestreaming, nyheter, serier eller den nyeste videoen fra deres favoritt-YouTuber.

Flere strømmetjenester på vei

Volvo Cars går ikke på akkord med sikkerheten, og det er kun mulig med videoavspilling når bilen står parkert.

– Å la kundene våre se videoer mens de lader eller av andre grunner venter i bilen sin, er en del av løftet vårt om å gjøre livet deres bedre og morsommere. Med YouTube og andre store strømmetjenester på vei, kan kundene våre nyte ladepausen – i stedet for å se på den som et ork. Dette gjør det bittelitt enklere å ha en elbil, fortsetter han, sier Henrik Green, produktdirektør i Volvo Cars.

Partnerskapet mellom Volvo Car Group og Google startet da Volvo Car Group kunngjorde at det ville være det første selskapet med integrering av et infotainment-system drevet av Android, med Googles apper og tjenester inkludert.

Utvider apptilbudet

I tillegg til videoavspilling kunngjør Volvo Cars og Google i dag at kunder snart vil kunne laste ned navigasjonsapper som Sygic og Flitsmeister, ladeapper som Chargepoint og Plugshare, og parkeringsapper som SpotHero og ParkWhiz, der de er tilgjengelige.

Introduksjonen av videoavspilling sammenfaller med kunngjøringen om at Volvo Cars har som mål å sømløst integreres med Google Assistant-aktiverte enheter. Dette gjør bilene i prinsippet til smarte enheter.

Integrasjonen med Google Assistant-aktiverte enheter og introduksjonen av YouTube gjør Volvo-bilene til en forlengelse av sjåførers digitale liv.

YouTube-applikasjonen vil bli tilgjengelig i løpet av 2022. Eksakt lanseringstidspunkt vil kunngjøres på et senere tidspunkt. 

– Bilen er et behagelig sted å nyte video og lyd, så jeg blir ikke overrasket om dette betyr at folk bruker mer tid i Volvoen sin, selv når de ikke skal noe sted, sier Henrik Green.

Les hele pressemeldingen fra Volvo Car Norway Her

Siste nytt fra Volvo