Norsk kundebarometer, er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, hvor 158 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer bedømmes. 5 331 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse og uttrykt seg om hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av.
Bilia har deltatt i den samme undersøkelsen fem tidligere år og har sett jevnt gode resultater over de siste årene. Dette er første gangen vi er med på den offisielle listen. Norsk kundebarometer har også med de største bilmerkene i undersøkelsen, og det er gledelig å se at våre bilmerker er de tre beste i undersøkelsen.
Undersøkelsen måler kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Ifølge skalaen lykkes bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng å begeistre kundene sine. Bilia, BMW, Volvo og Toyota har alle fått over 80 poeng i undersøkelsen.
Telia og Telenor har besluttet å stenge 2G-nettet i løpet av 2025. 3G-nettet ble slukket i 2020. Det kan få konsekvenser for noen funksjoner i flere bilmodeller, spesielt om bilen er mellom ti og fem år gammel.
Bilia Kongsvinger har Norges mest fornøyde BMW-kunder
Autoindex er en av bilbransjens viktigste undersøkelser og vurderer hele kundeopplevelsen. Derfor er det ekstra gledelig at det er en Bilia-forhandler som havner på topp for BMW.
Bilia kjøper Norges største Jaguar og Land Rover-forhandler
AS Insignia har inngått avtale med Bilia Norge AS om overtakelse av sin bilforhandlervirksomhet i Oslo. I 2023 vil Insignia flytte inn i det nye Bilia-anlegget som bygges på Bjerke.
Bilia Norge AS sikrer Norges Skiforbund Langrenn gode kjøreopplevelser i en ny samarbeidsavtale der forbundets støtteapparat kjører BMW, Volvo, Lexus og Toyota levert av Bilia.